Regulamin wypoczynku dzieci i młodzieży Klubu Sportowego „HAND to HAND 1”
§ 1
OBOWIĄZKI
Uczestnik placówki wypoczynku Grupy Tanecznej „HAND to HAND” ma obowiązek:
- Przestrzegania niniejszego regulaminu.
- Przestrzegania zasad poruszania się na drogach.
- Przestrzegania regulaminu kąpieli.
- Przestrzegania regulaminu przeciwpożarowego.
- Przestrzegania regulaminu zajęć Grupy Tanecznej „HAND to HAND”.
- Stosowania się do ramowego planu dnia (punktualność).
- Utrzymywania porządku w pokojach i innych miejscach zgrupowania oraz dbania o powierzone mienie.
- Przestrzegania właściwego zachowania się w czasie dojść na posiłki i w jadalni.
- Przestrzegania higieny osobistej i dbania o schludny wygląd.
- Dbania o zdrowie, bezpieczeństwo swoje i kolegów na terenie zgrupowania i podczas wycieczek, przestrzegania zasad bezpieczeństwa, a w razie zauważenia sytuacji zagrożenia dla życia i zdrowia należy poinformować wychowawcę.
- Wykonywania poleceń wychowawców i instruktorów oraz kierownika zgrupowania.
- Dbania o dobre imię Grupy Tanecznej „HAND to HAND” oraz godnego reprezentowania postawy tancerza.
§ 2
PRAWA
Uczestnik zgrupowania Grupy Tanecznej „HAND to HAND” ma prawo:
- Uczestniczyć w zajęciach odbywających się podczas zgrupowania.
- Brać aktywny udział w organizowaniu imprez rozrywkowych.
- Zwracać się do wychowawców, instruktorów i kierownika zgrupowania w sprawach osobistych i koleżeńskich.
- Zgłaszać wychowawcy lub kierownikowi zgrupowania wnioski dotyczące zgrupowania.
- Korzystać z sal i urządzeń do ćwiczeń jedynie za zgodą i w obecności instruktora.
- Używać telefonów komórkowych jedynie we własnych pokojach i w wyznaczonych godzinach.
- Opuścić miejsce zgrupowania jedynie po złożeniu pisemnego oświadczenia przez rodziców lub opiekunów prawnych.
§ 3
Bezwzględnie obowiązuje zakaz picia alkoholu, palenia tytoniu oraz zażywania środków odurzających.
§ 4
Nie wolno oddalać się od grupy oraz opuszczać teren zgrupowania bez wiedzy i zgody wychowawcy.
§ 5
Nieprzestrzeganie regulaminu może spowodować następujące konsekwencje:
- Upomnienie.
- Niedopuszczenie do udziału w zajęciach.
- Nagana z powiadomieniem rodziców lub opiekunów prawnych.
- Odesłanie do domu na koszt rodziców lub opiekunów prawnych.
Decyzje o zastosowaniu powyższych punktów podejmuje Rada Pedagogiczna. Od decyzji Rady Pedagogicznej uczestnik może się odwołać, w ciągu jednego dnia od daty otrzymania decyzji, do kierownika zgrupowania lub organizatora.
ZASADY PORUSZANIA SIĘ PO DROGACH
- W czasie poruszania się na drogach uczestnicy podporządkowują się zaleceniom prowadzącego, wyznaczonego przez kierownika zgrupowania.
- Uczestnicy poruszają się zwartą grupą w szyku uzgodnionym przez prowadzącego, maksymalnie czwórkami, na przodzie grupy zawsze idzie prowadzący, następnie najmłodsi, którzy nadają tempo marszu, kolumnę zamykają najstarsi uczestnicy wraz z wychowawcą lub instruktorem.
- Kolumna porusza się prawym poboczem drogi lub szosy (jak najbliżej krawędzi) zajmując nie więcej niż połowę szerokości drogi. W czasie marszu należy zwracać uwagę na poruszające się po drodze lub szosie pojazdy. W przypadku, gdy nie ma chodnika lub miejsca przeznaczonego dla pieszych, maszerując małymi grupkami lub pojedynczo idziemy lewą stroną drogi jeden za drugim lub, jeżeli ruch na drodze jest niewielki, parami.
- W miastach należy poruszać się zwartą grupą po chodnikach lub miejscach przeznaczonych dla pieszych. Jezdnię przekraczamy jedynie w miejscach wyznaczonych (pasy) lub zgodnie z przepisami.
- Nie wolno zatrzymywać się w miejscach, gdzie kierowcy mają utrudnioną widoczność tzn. na zakrętach, za i przed wzniesieniami.
- Kolumna maszerująca w nocy musi być oznakowana: na przodzie białym światłem skierowanym do przodu, na końcu czerwonym światłem skierowanym do tyłu. W miastach grupa może poruszać się jedynie po chodnikach, a jeżeli jej długość przekracza 20 m, maszerujący po lewej stronie są zobowiązani nieść latarnie białe rozmieszczone co 10 m widoczne z odległości 150 m.
- Pod żadnym pozorem nie wolno odłączyć się od grupy maszerującej bez wiedzy i zgody prowadzącego.
REGULAMIN PRZECIWPOŻAROWY
O każdym zauważonym pożarze lub sytuacji grożącej pożarem należy natychmiast zawiadomić wychowawców, najbliższą straż pożarną lub posterunek Policji.
Uczestnikom obozu nie wolno:]
- używać środków pirotechnicznych
- posługiwać się otwartym ogniem i rozniecać ognia
- palić świec, lamp naftowych itp.
- używać sprzętu przeciwpożarowego do celów nie związanych ze szkoleniem lub akcją ratowniczą
- samowolnie bez pomocy fachowca, zakładać lub naprawiać instalacji elektrycznych
REGULAMIN KORZYSTANIA Z BASENU OGRODOWEGO
- Kąpiel może odbywać się tylko pod kontrolą opiekuna (wychowawcy lub wyznaczonej osoby z kadry)
- Kąpiel może odbywać się wyłącznie w zorganizowanych grupach nie przekraczających 15 osób na jednego opiekuna
- Wyznaczona grupa może wchodzić do wody i wychodzić z niej jedynie na sygnał podany przez opiekuna
- Nie wolno wchodzić do wody bez wiedzy i zgody opiekuna.
- Nie wolno załatwiać potrzeb fizjologicznych w wodzie.
- W przypadku złego samopoczucia, bólu lub zawrotu głowy, a także innych dolegliwości należy natychmiast wyjść z wody i powiadomić o tym opiekuna
- W czasie kąpieli nie należy wznosić okrzyków i wywoływać zbędnych alarmów
- W przypadku zauważenia tonięcia, należy natychmiast alarmować opiekuna
- Nie wolno wypływać poza teren oznakowany, skakać do wody z pomostów, kamieni itd.
- Kąpiel bez wiedzy opiekuna jest surowo zabroniona.
- Nie wolno niszczyć urządzeń i sprzętu basenu ogrodowego oraz zaśmiecać wody i terenu.
- Należy pamiętać o zachowaniu pełnego bezpieczeństwa podczas kąpieli. Unikać lekkomyślnych żartów, potrąceń, wrzucania do wody itp.